سفارش تبلیغ
صبا ویژن





 

 

 

 





با ستیزه گریِ بسیار، دوستی در کار نیست . [امام علی علیه السلام]

:: خانه

:: مديريت وبلاگ

:: پست الكترونيك

:: شناسنامه

vدرباره من

lovlyworld

F . Taghavi
شب تنهائی من‏‏‍‏ بر هجوم تن دیوار اتاق میکوبد دل من تنگ دلی است که بر اندوه دلم می نالد

vلوگوي وبلاگ

lovlyworld

v لينك وبلاگ دوستان

احسان
عاشق دلباخته
حرفهای شیرین
مشکی رنگه عشقه
دلنوشته های یاسی
پویا احسانی
عاشقان دیوانه نیستند!
رویای معین
ردپای شقایق
diplomacy
یاسین
شب و تنهایی عشق

.: شهر عشق :.
امپراتوری هخامنشیان
دکتر علی حاجی ستوده

v لوگوي وبلاگ دوستان

















vمطالب قبلي

مطالب علمی
ایام خاص
اشعار زیبا
پندهای به یاد ماندنی
عاشقانه ها
خبر

vوضعيت من در ياهو

يــــاهـو

vاشتراك در خبرنامه

 

 

:: كل بازديدها: 231805

:: بازديدهاي امروز :15

:: بازديدهاي ديروز :12

::  RSS 

::  Atom 

! رنگین کمان شفا

یکشنبه 86/9/18 :: ساعت 11:15 صبح

رنگین کمان شفا

هوالجمیل

 

همه ما در معرض تأثیر رنگ‏ها هستیم، سبزی جنگل و علفزارها، آبی آسمان و دریا، قهوه‏ای خاک و رنگ‏های طلوع و غروب خورشید، همچنین محیط اطرافمان ..... 

رنگین کمان شفا

هوالجمیل

 

 

همه ما در معرض تأثیر رنگ‏ها هستیم، سبزی جنگل و علفزارها، آبی آسمان و دریا، قهوه‏ای خاک و رنگ‏های طلوع و غروب خورشید، همچنین محیط اطرافمان، رنگ‏آمیزی اتاق، مبلمان خانه و محل کار، لباس‏ها و حتی غذایی که می‏خوریم همگی بر ما اثر می‏گذارند. خلاصه اینکه هر جا باشیم دائماً با امواج رنگ‏ها پیوند می خوریم و آگاهانه یا ناآگاهانه تحت‏تأثیر قرار می‏گیریم.

رنگ‏ها نوعی انرژی ارتعاشی و اصواتی قابل رؤیت اند که هزاران سال است نقش مهمی در سلامتی ما ایفا می‏کنند.

ارزش و اثر رنگ ها نه تنها در دهه اخیر بلکه از قدیم مورد توجه بوده اند. برای نمونه کتاب‏های خطی به جا مانده از مصر باستان، نشان‏دهنده دانش آنها در مورد رنگ هاست. آنها در معابد خود، «کارناک»  و «تِبِس» تالارهایی رنگی ساخته بودند که درآن رنگ ها را برای درمان بیماری ها بکار می گرفتند. در یونان باستان معابد رنگی را در هفت طبقه مجزا می‏ساختند؛ هر طبقه دارای یکی از هفت طیف رنگی بود و افراد را برای درمان بیماری‏ هایشان به این معابد می‏بردند ...

رنگ‏ها می‏توانند به شکل های مختلف برجسم، ذهن و روح ما اثر بگذارند و برای تسکین بعضی از بیماری‏ها مثل بی‏خوابی، فشارهای عصبی، اضطراب، افسردگی، کمبود انرژی و فشار خون بالا ... مورد استفاده قرار گیرند.

به طور کلی دانش رنگ درمانی در حوزه های مختلف، کاربردهای گوناگونی دارد. جنبه درمان فیزیکی رنگ که از رنگ مناسب برای درمان جسم استفاده می‏شود؛ و جنبه روانی رنگ که تأثیر رنگ بر روی ذهن و احساسات را نشان می‏دهد و دیگر جنبه باطنی رنگ که در ارتباط بین رنگ و لایه‏های رنگی کالبد انرژی (هاله) و همچنین روح ما کاربرد دارد.

رنگ درمانگران معتقدند که عدم تعادل در بدن، نشان‏دهنده فقدان یک یا چند رنگ است که می‏توان با فرستادن مستقیم رنگ‏های مورد نظر، آن را برطرف کرد. یعنی چنانچه ارتعاش مناسب، به عضو مورد نظر بازگردانده شود، ناهماهنگی عضو به حالت تعادل مجدد برمی‏گردد.

در هر حال نفوذ رنگ ها و اثرگذاری آنها برما به طرق گوناگون، موضوعی غیرقابل انکار است. علل ترجیح رنگی بر رنگ دیگر، آثار رنگ ها برذهن و رفتار ما، بر حس تعادل فکری و جسمی، در تولید شادی و افسردگی، درایجاد آرامش و یا بیقراری و موارد دیگر که سال هاست تجربه شده و از طریق آزمایشات علمی به اثبات رسیده است.

مثلاً  «ماکس لوشر» پزشک آلمانی توسط رنگ‏ها، شخصیت افراد را در حد آزمایشات اندازه‏گیری روانی مدرن تشخیص می داد و یا آزمایشات دکتر «ورتمن» نشان می دهد که بافت‏های بدن در مقابل نورهای رنگی هورمون هایی ترشح می‏کنند و رنگ‏ها می‏توانند بر روی  «بتا آندورفین» و «سرو تونین»  تأثیر بگذارند.

به طور خلاصه می توانیم بگوییم ارتباط آگاهانه با رنگ ها، روش درمانی است که می توانیم آن را به صورت جزئی از زندگی مان درآوریم. ارتباط آگاهانه با رنگ ها به میزان درک ما از احساسات قلبی و روحی ما بستگی دارد. در این صورت بدون تلاش زیاد و به دور از افراط و اغراق هایی که در مورد این روش ها وجود دارد، می توانیم بعضی از نیازهای حیاتی خودمان را برآورده کنیم.

برای درک رنگ باید پا به دنیای رنگ‏ها بگذاریم و عمیقاً درباره آن بیندیشیم. این اندیشه، ما را از درون‏مان و از حکمت و هماهنگی که در خلقت وجود دارد همچنین از مهارت نقاش بزرگ و زبردست طبیعت آگاه می‏کند ...

 



  • کلمات کليدي :
  • ¤نويسنده: F . Taghavi

    ? نوشته هاي ديگران()


    ! ليست كل يادداشت هاي اين وبلاگ